Działalność dydaktyczna
1981–1984 — Instytut Historii Sztuki, Uniwersytet Warszawski, ćwiczenia Nowożytna sztuka europejska
1996–1997 — Szkoła Nauk Humanistycznych PAN, seria wykładów pt. Sztuka polska w okresie Młodej Polski i dwudziestolecia międzywojennego
1996–1998 — Instytut Historii Sztuki, Uniwersytet Warszawski, zajęcia fakultatywne Malarstwo amerykańskie 1750–1960
1997 — Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Wydział Grafiki, wykłady i ćwiczenia Grafika europejska II połowy XIX w. i początków XX w.
Od 2007 — I stopień (licencjat) i II stopień (magisterium) studiów stacjonarnych, Katedra Historii Sztuki i Kultury, UMK
2008–2013; Studium Doktoranckie, Instytut Sztuki PAN, seminarium doktoranckie Transmedializacje
2008 — Studia podyplomowe, Collegium Civitas, Instytut Sztuki PAN/UW
2010 —2019 III stopień studiów stacjonarnych, Wydział Nauk Historycznych, UMK
2019 — III stopień studiów stacjonarnych, Wydział Sztuk Pięknych, UMK
Zajęcia dydaktyczne prowadzone w UMK
Seminarium magisterskie: Sztuka, krytyka artystyczna i teoria sztuki polskiej, europejskiej i amerykańskiej XIX-XXI w.
Wykład kursowy: Historia teorii i krytyki artystycznej: XIX-XXI w.
Wykład kursowy: Historia sztuki nowoczesnej i współczesnej XIX-XX w.: Europa i Stany Zjednoczone
Wykłady monograficzne
Grafika artystyczna i rysunek okresu Młodej Polski (2007/2008)
Tradycja i nowoczesność w sztuce Młodej Polski i okresu międzywojennego (2008/2009)
Narodowy etos a eksperyment artystyczny. Sztuka polska 1890-1939 (2009/2010)
Figuracja-abstrakcja. Polska sztuka pierwszych dekad XX wieku (2010/2011 – 2011/2012)
Młoda Europa – Młoda Polska: sztuka u zarania XX wieku (2012/2013 – 2014/2015)
Idiomy tożsamości w XIX i XX w.: polska sztuka, europejski kontekst (2018/2019 – 2019/2020)
Wykłady ogólnouniwersyteckie
European Modernism(s): Visual Arts in the First Half of the 20th Century (2013/2014)
Europejskie modernizmy. Sztuki plastyczne w latach 1900-1945 (2014/2015)
Europejskie „izmy”: awangardowe nurty artystyczne w latach 1860-1939 (2015/2016)
Europejskie awangardy artystyczne schyłku XIX i początków XX w. (2016/2017)
Między figuracją a abstrakcją. Europejska sztuka 1890-1939 (2017/2018)
Symbolizm, postimpresjonizm, modernizm w sztuce europejskiej (2018/2019)
Zajęcia fakultatywne specjalistyczno-kierunkowe:
(Nad)realizmy w sztukach wizualnych XX wieku (2013/2014)
Konwersatorium z okresów historii sztuki (2013/2014)
Doktoraty:
Karolina Prymlewicz, Karykatura polska wobec zjawisk artystycznych lat 50. i 60. XX wieku
Roksana Ligocka, Smak i ogień: polskie uczennice Emile’a Antoine’a Bourdella
Inne
Opieka naukowa nad stypendystką Case Western Reserve University, Jenni Drozdek (Case Western Reserve University) — Instytut Sztuki PAN, 2005;
Opieka naukowa nad stypendystką Fulbright Commission, Claire Orenduff-Bartos (City University of New York Graduate Center) — Instytut Sztuki PAN w Warszawie, 2006–2007;
Opieka naukowa nad 2 stypendystkami Rumuńskiej Akademii Nauk prowadzącymi badania w Polsce — Instytut Sztuki PAN w Warszawie, 2009–2010;
Opieka naukowa nad stypendystką Fundacji Kościuszkowskiej, Amalią Wojciechowski, (The History of Art Department at Bryn Mawr College, Philadelphia) — UMK, 2015–2016.
Uczestnictwo w przewodach na stopień naukowy w roli promotora
Dr Piotr Szaradowski, Między powinnością a pasją. Malarstwo historyczne Wojciecha Gersona (1831–1901) — Instytut Sztuki PAN, 12.02.2015;
Katarzyna Kwiotek, Poetyka prowincji. Obraz miasteczka w polskiej sztuce lat 20. i 30. XX wieku — Wydział Nauk Humanistycznych, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 13.09.2017;
Maciej Gugała, Do czego artyście potrzebna jest przeszłość? O eksperymentach optycznych Davida Hockneya – Instytut Sztuki PAN, 12.12.2017;
Otwarte przewody doktorskie:
Maciej Zdanowicz (IS PAN), grudzień 2012
Magdalenia Kłos (IS PAN), czerwiec 2013
Michał Bolka (UMK), wrzesień 2013
Karolina Prymlewicz (IS PAN), czerwiec 2017
Uczestnictwo w przewodach na stopień naukowy w roli recenzenta:
habilitacyjny:
Dr Elżbieta Kal, Tego się nie krytykuje, na kogo się nie liczy, Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych, Uniwersytet Wrocławski, 2012;
Dr Magdalena Howorus-Czajka, Tropami wielokrotności. Strategie powtórzenia w sztuce lat 60. i 70. XX wieku, Wydział Nauk Humanistycznych, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, 2020 (w roli członka komisji);
doktorski:
Jenni Drozdek, A Taste for Paris: The Modernist Dialogue between France and Young Poland 1890-1914, Case Western Reserve University, 2008
Claire Orenduff-Bartos, European Symbolism Transformed: the Case of Poland, New York City University (CUNY), 2010
Karolina Tomczak, Późna twórczość Xawerego Dunikowskiego (1945–1964) — Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych, Uniwersytet Wrocławski, 24.04.2013
Anna Maria Gola, Jan Bukowski — synteza sztuk, Wydział Nauk Humanistycznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego im. Jana Pawła II, 19.02.2014
Paweł Wojciech Maciąg, Między obozową rzeczywistością a potrzebą tworzenia. Rzecz o Marii Hiszpańskiej-Neumann, Wydział Nauk Humanistycznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego im. Jana Pawła II — 26.04.2014
Magdalena Zdrenka-Ciałkowska, Sztuka reklamy w międzywojennym mieście. Kraków-Lwów-Warszawa, Wydział Sztuk Pięknych, UMK — 25.03.2015